همه پروژه ها و مقاله های سایت ویرایش شده و به طور کامل و بدون غلط با مناسب ترین قیمت ها ارائه شده است. همچنین سفارش انجام تایپ فوری و ترجمه و پاورپوینت حرفه ای زیر قیمت بازار پذیرفته می شود. تــلــفــن تــمــاس: 09164690414 واتـــســـاپ: 09358373280

محل لوگو

مقاله تحقیقی زیست توده یا بیومس


مقاله تحقیقی زیست توده یا بیومس

فرمت فایل: Word

تعداد صفحات: 68

 

یک مقاله تحقیقی کامل شامل نمودارها و عکس های مربوطه می باشد.

 

گزیده ای از مطالب مقاله :

 

زیست توده چیست؟

فناپذیری سوخت های فسیلی، تنوع بخشی به منابع انرژی، توسعه پایدار ایجاد امنیت انرژی، مشکلات زیست محیطی ناشی از مصارف انرژی فسیلی از یک طرف و تجدیدپذیر بودن منابع انرژی های نو نظیر خورشید، باد، زیست توده و ... از طرف دیگر باعث توجه جدی جهانیان به توسعه و گسترش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و افزایش سهم این منابع در سبد انرژی جهانی شده است. امروزه ما شاهد افزایش چشمگیر فعالیت ها و بودجه دولت ها و شرکت ها در امرتحقیق، توسعه و عرضه سیستم های انرژی های تجدیدپذیر هستیم و این فعالیت ها همراه با صرف بودجه های کلان در این زمینه در نهایت موجب کاهش قیمت تمام شده انرژی های تجدیدپذیر و رقابت پذیری این تکنولوژی با سیستم های انرژی سنتی موجود می گردد.

زیست توده یکی از منابع عمده در میان انواع منابع انرژی های نو، می باشد. تعاریف متعدد و گوناگونی از این منابع شده است. تعریف اتحادیه اروپا از زیست توده که در راهنمای 2001/77 EC/ به تاریخ 27 سپتامبر 2001 میلادی عنوان شده، عبارت است از: "زیست توده عبارت است از اجزاء قابل تجزیه زیستی از محصولات، پسماندها و زائدات کشاورزی (شامل مواد گیاهی و دامی)، جنگلها و صنایع وابسته و همچنین زائدات صنعتی و شهری قابل تجزیه". بر اساس تعریف علمی ارائه شده برای زیست توده در این آئین نامه، زیست توده به سوخت هایی اتلاق می گردد که از جرم توده فیتوپلانکتون ها و جرم توده زئوپلانکتون ها ساخته می شوند.

امروزه مشخص شده است که سوخت های زیستی به دست آمده از پسماندهای جنگل ها و محصولات کشاورزی جهان می تواند سالانه به اندازه 70 میلیارد تن نفت خام انرژی در دسترس بشر قرار دهد که این میزان 10 برابر مصرف سالانه انرژی در جهان است. همچنین می توان از این سوخت ها بیشتر در تولید گرما بهره برد زیرا می توانند باعث صرفه جویی اقتصادی چشمگیری شوند.

 

چرخه زیست توده در طبیعت

بخشی از تشعشع خورشید که به اتمسفر زمین می رسد، به واسطه فرایند فتوسنتزدر گیاهان جذب و ذخیره می شود. ماکزیمم راندمان تبدیل انرژی خورشیدی در این فرایند بین 5 تا 6 درصد است. گیاهان به عنوان منابع ذخیره کربن هستند و CO2 را از هوا جذب کرده و به صورت کربن ذخیره می نمایند. وقتی گیاهی توسط جانوری خورده می شود، بخشی از کربن موجود در گیاه خورده شده به انرژی تبدیل می شود و بخشی دیگر در بافت های زنده ذخیره می گردد. بخش سوم نیز با فضولات حیوانی دفع می گردد. در صورتی که چوب یا گیاهان سوزانده شوند، علاوه بر انرژی، بخش اعظمی از کربن ذخیره شده به صورت CO2 آزاد می‌شود و بخشی نیز در خاکستر باقی می ماند.

 

 

 

کد محصول : 801


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 1146

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

کامل ترین پروژه ها و مقاله های فارسی و انگلیسی (همراه ترجمه) با مناسب ترین قیمت

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما